کنکور 94

سلام.به وبلاگم خوش اومدی! امیدوارم هرچی که میخوای توش پیدا کنی!این وبلاگ رو فقط بخاطر این ساختم چون احساس کردم اونقدر تجربه تو یکساله کنکورم پیدا کردم که بتونم به کنکوری های سال بعد از خودم کمک کنم اگه سوال داشتی به ایمیلم پیام بده تا بتونم کمکت کنم.

کنکور 94

سلام.به وبلاگم خوش اومدی! امیدوارم هرچی که میخوای توش پیدا کنی!این وبلاگ رو فقط بخاطر این ساختم چون احساس کردم اونقدر تجربه تو یکساله کنکورم پیدا کردم که بتونم به کنکوری های سال بعد از خودم کمک کنم اگه سوال داشتی به ایمیلم پیام بده تا بتونم کمکت کنم.

شیوه صحیح ومفهومی مطالعه


از اشتباهایی که خود من سال قبل مرتکب شدم این بود که کلی خوانی نداشتم . معمولا درسایی مثه دینی رو دقیق و خط به خط میخوندم . نکات خوبی هم پیدا میکردم  ;D  ولی در نهایت دینی رو به زور 70 میزدم  X_X
اولین و پر بازده ترین روش مطالعه بر اساس یه تجربه شخصی : یه دور خوندن کامل بحث! .... البته قبلش در خودتون این ا 

 نگیزه رو ایجاد کنید !  با این انگیزه فصل رو دنبال کنید که میخواین تو این بحث صاخب نظر باشید! برای مبحثی که میخونید ارزش قائل باشید  و با این طرز فکر جلو برید که حتما یه جا به دردتون خواهد خورد!! ...  بعد از این که یه دور کامل مبحث رو خوندین و به اصطلاح خودمونی دستتون اومد چی به چیه ! سعی کنید راجع بهش حرف بزنید  ;D  و واسه خودتون توضیح بدین کلا چی دست گیرتون شد! این جاست که متوجه میشید مطلب رو خوندین و شاید در حین خوندن کاملا متوجه شدین ولی قدرت استفاده از واژه های کاربردی و اختصاصی رو ندارید و فقط یه تصویر کلی و مبهم تو ذهنتون هست که نمیتونید به خواننده یا شنونده منتقلش کنید  :)  برگردین و از اول فصل این واژه ها رو تکرار کنید! یادتون باشه بلد بودن این واژه ها و یادگیری کل درسی که خوندین (چه دینی چه زیست و چه عربی و زبان و ادبیات ) نشانه ذکاوت و فر هیختگی شماست ...... مخالف این حالت به معنی حفظ خط به خط درس =خرخونی !که نشانه نا پختگی و استفاده از روش های غلط و به درد نخور هستش  ;D  ........
دوره اول رو سریع بخونید ! با این حالت که عجله دارین همه مطلب رو یاد بگیرین  /m\ دور دوم و دور اصلی رو با دقت و ذکاوت بخونید ! یادتون باشه یاد گرفتن مطالب بیشتر و کلمه های بیشتر !و اصطلاحات دقیق تر نشونه تیزهوشیتونه! نشونه یه مهندس خوب بودن حتی  ;D  (یا دکتر یا وکیل :- ) هر چی دقیق تر بخونید و دقیق تر یاد بگیرید راحت تر میتونید راجع به موضوعی که خوندین اظهار نظر کنید ! ... یه آدم حرفه ای ! با سواد ! یه دکتر حسابی اِ به تمام معنا ! /m\

وسواس نداشته باشین ! .... این فکر غلط رو از ذهنوتن دور کنید که سرعت کم تر مطالعه نشونه دقت و یاد گیری بالاست! طبق تحقیقاتی که انجام شده بازده و یاد گیری در افراد تند خوان بیشتر از افراد با سرعت معمولی هستش  :) (با سند  ;D  )

حتما حتما خلاصه نویسی داشته باشید ! خلاصه نویسی رو با نکته برداری اشتباه نگیرید! ....  در خلاصه نویسی مطالب کلی رو بنویسید !4چوب مطلب رو! .. و فقط یه اشاره! .... وسواس نداشته باشید! فقط کلیات مطلب رو به خودتون یاد آوری کنید ! و یه سری از کلمات کلیدی و واژه های کاربردی ! .....  به خودتون اعتماد داشته باشید ! همه مطالب رو آموختین و لازم به تکرار و تثبیت روی برگه خلاصع نویسی نیست! هیچ مطلبی رو تو خلاصه ها ثبت و ضبط نکنید! شما ملزم به یاد گیری همه مطالب هستین! خلاصه صرف یاد آوری هستش ! در نهایت اگه  حین مطالعه خلاصه هاتون متوجه شدین که قسمتی از مطلب رو به کلی فراموش کردین به رفرنس اصلیتون (کتاب یا جزوه ) بر میگردین و با نگاه کلی و سریع خوانی دوباره مطلب رو میخونید ....... (یا در شرایط بدتر مطلب رو یاد میگرین  ;D  )

مطمئن باشید که شما بهترین اید .  >:D<
روحیه داشته باشین . برای یاد گرفتن یه نکته جالب به خودتو روحیه بدین . سعی کنید شاد باشید و درس بخونبد و در نهایت توکلتون به خدا باشه  :)  ..به خدا فک کنید و ازش آرامش و شادی و فهم و درک عمیق بخواین  :)
بچه ها حتما تاکید میشه که درس ها رو مفهومی بخونید چون طراح های کنکور واقعا سوال های مفهومی رو طرح میکنن نمونه اش هم کنکور93 بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.